چوب, درباره چوب

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید

انواع چوب و کاربرد آنها

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید

با یک نگاه به اطراف خود متوجه می شوید که خیلی از وسایل چوبی هستند. نوع چبی که مورد استفاده قرار می گیرد همان چیزی است که به قطعه شخصیت و زیبایی و همچنین مقاومت و استحکام می بخشد. اگر اهل کارهای چوبی هستید و یا حتی اگر می خواهید وسیله ای چوبی تهیه کنید این مقاله می تواند برای شما مفید باشد. با ما همراه باشید تا با هرآنچه که باید در مورد چوب بدانید را فرا بگیرید.

چوب های نرم و چوب های سخت

قبل از اینکه در مورد جزئیات چوب ها بحث کنیم. در مورد چوب های نرم و سخت باید اطلاعاتی داشته باشیم و تفاوت آنها را بدانیم.

اینکه می گوییم چوب نرم و سخت در مورد مقاوت آنها نیست. هر دوی این چوب ها محکم و مقاوم هستند. چوب های نرم کوچکترین ضعفی ندارند. چوب های نرم از درختان مخروطی از جمله سدر، صنوبر و کاج حاصل می شوند. آنها غالباً رنگ قرمز یا زرد دارند. این نوع از درختان رشد سریعی دارند در نتیجه از جنگل زدایی بهتر جلوگیری می شود. این نوع چوب ها معمولاً ارزان تر از چوب های سخت هستند و داشتن این ویژگی ها است که آن ها را محبوب می کنند.

 

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی - چوب های نرم و سخت

دستهای جادویی – چوب های نرم و سخت

 

چوب های سخت به دلیل رنگ های زرق و برق دار ، دانه های زیبا روی آن و بافت های مناسب ، مورد علاقه کارخانه های چوب هستند. از آنجا که این درختان به آرامی رشد می کنند. به همین دلیل است که این چوب ها گران قیمت می باشند. اگر می خواهید از این چوب ها استفاده کنید یا می توانید فقط در زیورالات از آن ها استفاده کنید یا اگر می خواهید برای ساخت وسایل بزرگ از آن استفاده کنید به فکر منابع آن هم باشید. این نوع چوب نیازمند یک منبع پایدار می باشد. این نکته را هم مورد توجه قرار دهید که حتماً برای هر درخت یک جایگزین بکارید تا از جنگل زدایی جلوگیری شود.

 

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی

دستهای جادویی – انواع چوب و کاربرد آنها

 

چوب های نرم

سرو

سرو به رنگ قرمز یا مایل به آن می باشد و چوبی نسبتاً نرم است. از رایحه مناسبی برخوردار است. مانند سرو تازه تراش خورده ، دانه های خوب و صاف دارد و معمولاً در فضای باز از آن استفاده می شود. چوب سرو از آنجایی که می تواند در مقابل رطوبت دوام بیاورد . در خانه های چوبی به عنوان بام خانه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این چوب برای مبلمان و کف خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سرو در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است و در حالی که زیبایی خاصی دارد ارزان قیمت هم می باشد.

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی - چوب سرو

دستهای جادویی – چوب سرو

برای سفارش میز ناهار خوری رزینی کلیک کنید.

 

صنوبر

دانه ای همانند سرو دارد و همچنین رنگ آن مایل به قرمز است. این چوب نسبتاً ارزان قیمت است. که غالباً برای ساخت و ساز استفاده می شود و برای مبلمان مناسب نیست. زیرا چسب هایی را که برای محافظت از چوب استفاده می کنند به خوبی متصل نمی شود. چوب صنوبر نسبتا از استحکام خوب برخوردار می باشد.

 

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی - چوب صنوبر

دستهای جادویی – چوب صنوبر

 

کاج

کاج، چوب بسیار نرمی دارد ، برای کنده کاری بسیار عالی می باشد و مناسب برای مبلمان است. لکه چوب برای محافظت را به خوبی می گیرد. ولی به شرط آنکه ابتدا آن را مهر و موم کنید.

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی - چوب کاج

دستهای جادویی – چوب کاج

 

چوب های سخت

ماهون

می توان گفت احتمالاً معروف ترین چوب مبلمان همین چوب ماهون باشد. رنگ قهوه ای تا قرمز عمیق و سختی مناسب. لکه چوب را به خوبی می پذیرد. روغن چوب را هم به خوبی می پذیرد. چوب به ندرت از منابع پایدار در دسترس است. به همین دلیل از قیمت بالایی هم برخوردار است.

 

 هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی - چوب ماهون و کاربرد آن

دستهای جادویی – چوب ماهون و کاربرد آن

 

افرا

دارای دو نوع سخت و نرم می باشد. نسخه ی سخت آن بسیار سخت است و کار با آن مشکل است. در مقایسه با نوع نرم آن که کار با آن آسان می باشد و از آنجا که هر دوی آن ها از الگوی دانه های زیبا پیروی می کنند می توان به چوب نرم آن برتری داد. هر دوی آنها پایدار و نسبتاً قیمت خوبی هم دارند.

 هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی - چوب درخت افرا و کاربر های آن

دستهای جادویی – چوب درخت افرا و کاربر های آن

 

بلوط

بلوط دو رنگ سفید و قرمز دارد. و می توان گفت که یکی از محبوب ترین چوب های سخت می باشد . برای مبلمان و کفپوش ها از این چوب استفاده می کنند.

کار با آن نه سخت است و نه آسان . نوع سفید آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است . زیرا از الگو های خاصی پیروی می کند. قیمت آن هم نسبت به چوب های سفید و سخت دیگر مناسب تر است.

 

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی - درخت بلوط و کاربر های آن

دستهای جادویی – درخت بلوط و کاربر های آن

 

گردو

چوب درخت گردو بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن قهوه ای تیره است. کار با آن آسان است اما گران و نادر است. صنعتگران از آن بیشتر برای کار های فانتزی مانند منبت استفاده می کنند.

هرآنچه باید در مورد چوب بدانید - دستهای جادویی - چوب گردو

دستهای جادویی – چوب گردو

 

هرآنچه که باید در مورد چوب بدانید گفته شد. امیدوارم اطلاعات خوبی از این مقاله کسب کرده باشید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات چوبی و رزینی به پیج ما بپیوندید.

https://www.instagram.com/magicalhands.ir

مطالب مرتبط

1 نظر در “هرآنچه باید در مورد چوب بدانید

دیدگاهتان را بنویسید